pat stanley

PathVatikán, Szent Péter-bazilika

Egy kis idézet a wikiből: ...A Szent Péter-bazilika a világ második legnagyobb keresztény temploma az elefántcsontparti Yamoussoukro Mária-temploma után…

PatakTátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni…

PatakTátra Nemzeti Park, Dolina Chochołowska, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most végre belecsapunk abba, amiért a lengyel Tátrába jöttünk! Ezek a Tátrába benyúló völgyek, amelyekről immár kijelenthetem, hogy sokkal korábban meg kellet volna csinálni ezeket a túrákat. De végül is összejött…

PatakEltűnt Árpád-kori falu 13 - Kövesd (Kewesd) falu

A templomrom miatt jöttünk ide először. A rom rendkívül szép környezetben található. Mellette van egy forrás, aminek a vize a Balaton nádasáig viszonylag rövid utat tesz meg, ligetes, nagyon szép környezetben…

PatakTátra Nemzeti Park, Dolina Koscieliska, SzG3

Folytatva a völgyekben történő túrázásokat, a második és egyben a legszebb völgy a Dolina Kościeliska. Itt is le kell róni a szokásos 20 PLZ parkolási és a 4 PLZ/fő belépti díjat. Mi itt már a legelejétől gyalog mentünk, itt nincs gyengébb rész…

PatakPlanina pod Šumikom, Lobnica patak szurdoka, SzG3

2018. 06. 02-án ismét elutaztam az Alfatours-sal egy egynapos túrára. Ismét meg kellett állapítanom, hogy ezeket az egynapos túrákat nem szabad egyedileg megszervezni (nem azért mert nem tudnám!), mivel ebből az összegből (kb. 10.000.-Ft/fő) nem lehet megjárni a helyeket…

PatakPilisszentkereszt, a Dera patak szurdokja, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában elég sokszor jártam erre (a családdal), mivel közel van Bp-hez, így akár egy rövidebb, délelőtti sétára is jó. Sokan inkább a Holdvilág árokba mennek, mivel azt ismerik, pedig ez nincs messze tőle (kb. 7 km)…

PatakSzombathely, Kámoni arborétum, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amilyen kellemes meglepetés volt Ausztriában Fürstenfeld (lásd OTT), olyan volt Szombathely is Magyarországon. Ilyennek kellene lennie a többi magyar városnak is, akkor (legalábbis ilyen tekintetben) nem látnám túl sötétnek a jövőt…

PatakA Szlovák paradicsom, Suchá Belá szurdok - Klástorisko - Hernád áttörés túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mostanában nem azért nem írtam, mert lusta vagyok, de sok volt a dolgom, meg némi anyaggyűjtés is folyt a közelmúltban. Ennek egyik eredménye volt a múlt szombati túra. Ennek egyik kiváltó oka az volt, hogy kíváncsi…

PatakKócs hegyi túra (2016. 04.), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most szombaton ismét egy szurdok túrán voltam Szlovákiában. Szervezett úttal mentem, pedig a Szlovák Paradicsom-i túra után megfogadtam, hogy majd egyénileg szervezem az ilyen túrákat. Nem a helyszíni szervezéssel volt…

Galya-patakBakonynána, Római fürdő

A Bakony hegység egyik leglátványosabb kirándulóhelye a Gaja-patak Bakonynána és Jásd közötti szakaszán található, Római fürdőként ismert szurdokvölgye. A mészkőfelszínbe vágódott áttörés legszűkebb pontján zúgók és kisebb vízesések sorozata…

PatakMátraverebély-Szentkút Nemzeti Kegyhely, SzG3

Kihasználva a kitűnő időjárást, elmentünk egy Tar-Szentkút-Kisterenye kirándulásra (első hallásra nem egy nagy szám, de nagyon jó program). Szentkút Mátraverebélyhez tartozik, maga a templom-körzet a Szent László hasadék bejárata előtt terül el. Az látszik, hogy…

Csele-patakMohács - II. Lajos Királyunk Emlékműve

Országunk meghódítására indult 1526-ban a török sereg II. Szulejmán szultán vezetésével. Itthon a főúri és köznemesi pártok vezetői csak saját érdekeikkel törődtek. Az utolsó pillanatban kezdtek el fegyverkezni a feudális urak és ragaszkodtak ahhoz, hogy az alig 20 éves II…

PatakÚJMASSA, Őskohó és Kohászati Múzeum

A környék és a táj festőien gyönyörű. A Hámori-tó nyugati csücske és Újmassa között a Garadna festői völgye őrizte meg hazánk egyetlen kohóipari műemlékét, a massai őskohót. A Würzburgból Egerbe települt Fazola Henrik 1770-ben a Bükk északi…

PatakCseh Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha Szász Svájc ismertségét 100-nak vesszük, akkor Cseh Svájc ismertsége Mo-n valahol a 0 és az 5 között van. Én még olyan emberrel nem találkoztam, aki még legalább hallott volna róla. Ez persze a cseheket nem nagyon…

PatakAschau im Chiemgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Mint azt már korábban írtam, többször jártam mostanában München környékén munka ügyben. Az egyik alkalommal úgy döntöttem, hogy a szokásos úti pihenő egyikét ebben a faluban tartom. Nincs messze (kb. 4 km) a Salzburg-München autópályától…

PatakRanshofen, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most ismét egy olyan területre látogatunk el, amely már a korábban ezen a környéken meglátogatottak sorsára jutott. A város látványossága a dombon lévő volt kolostoregyüttes, amelyet (mely igen hosszú, első említése 1040 körüli) - mivel…

Bene-patakMÁTRAFÜRED, Bene-patak

Mátrafüred a Mátra hegység déli oldalán, a Kékes tömbjének délnyugati lábánál fekszik 320‑390 méteres tengerszint feletti magasságon a Bene-patak partján. A tőle délre lévő Gyöngyöst és az északra fekvő Mátraházát a 24-es főúton lehet elérni…

PatakBetliar (Betlér), az Andrássy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez is egy bakancslistás hely! Domica után ide érkeztünk. A kastély előtt parkoló (parkolási díjjal, ez szinte mindenhol így van, az ettől eltérőket majd külön jelzem). A kastélyról többek közt azt kell tudni, hogy ez…

Petényi patakAlsópetény, Cser tó (Petényi patak), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Még maradjunk egy kicsit Alsópeténynél. Már a kastély felé feltűnt (akkor az út jobb oldalán) egy szép tó, gondoltuk, megállunk visszafelé egy kis sétára. Nagyon úgy néz ki, hogy jól döntöttünk. az első, ami szemet szúrt…

PatakEssen/Kettwig, Schloß Landsberg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Amint a Schloß Hugenpoet meglátogatásakor említettem, a városból a kastély felé ennek a kastélynak a parkolója mellett kellett elmenni. Visszafelé természetesen megálltunk itt (természetesen borult volt az idő)…

PatakGoslar, a Breitestortól a Zwingerig, séta a városfal mellett, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslari jelenlétünk méltó befejezése egy séta a városfal mellett. Ha végeztünk a Breites tor megtekintésével, akkor ha szemben állunk a kapuval, induljunk el balra. Itt egy keskeny ösvényen átvághatunk a várfal…

Gaja patak szurdokaFehérvárcsurgó, Gaja patak szurdoka, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A kastély megtekintése után elmentünk megnézni a Gaja patak szurdokát. Még nagyon régen már voltam itt és abból az időből eléggé kellemes emlékeim voltak erről a helyről. Sajnos ezek az emlékek nem igazán igazolódtak…

PatakLockenhaus (Léka), Burg Lockenhaus, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ha rápillantunk a térképre, akkor ilyenkor bosszankodhatunk csak igazán, mert ez a vár a határtól csak kb. 2 km-re esik légvonalban az osztrák oldalra (a határállomástól persze több, kb. 6-7 km). Ha a mi oldalunkon maradt volna, akkor jelenleg Mo…

PátkaPátka, Római kőgát

Az ókori Róma egyik jelentős emléke. A római korban kváderkövekből épített gát 50 m-es szakasza még ma is látható. A romjaiban is lenyűgöző méretű, 4 m magas, 2 m széles, eredetileg 125 m hosszú kőgát halastóvá duzzasztotta a Császár patak…

PatakMiędzygórze, Wodospad Wilczki

A második nap záró eseménye volt a vízesés megtekintése. Csak magamat ismétlem: a GoogleMaps igen gondos áttanulmányozása után, szinte véletlenül találtam ezt a helyet, csupán néhány nappal az indulás előtt. Mindenképpen be akartam szuszakolni a programba és ez végül is sikerült…

PatakA Deményfalvi völgy, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Az Alacsony Tátra északi oldalának szerintem ez a legszebb völgye, ami persze szubjektív, de igen sok látnivaló is van itt a szokásos természeti szépségek mellett. Ide úgy kerültünk, hogy 2009. szeptemberében elmentünk a Kis-Fátrába…

PatakTardos, a Malomvölgyi tó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Tardos környékén jártam és nem hagytam ki a Malomvölgyi tavat és környékét, ide már régebb óta el szerettem volna jönni. Azt kell mondani, hogy nagyon szép a környék, az erdők hatalmas területet borítanak…

PatakAbaligeti-barlang, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ez szintén egy régebbi kirándulás, amikor a feleségem még iskolai kirándulásokra is eljárt, én meg vele mentem. Az egyik ilyen iskolai kirándulás során néztük meg az Abaligeti cseppkőbarlangot. Ez a Mecsek legnagyobb feltárt és látogatható barlangja…

Oszd meg ezt a keresést: pat stanley